Followers Tersayang

Jadi Mak Andam BFF

Assalamualaikum.
Cerita ini dah lama tahun lalu punya, tak apalah walaupun dah basi tapi nak cerita juga hehe. Masa nikah kawan (pija) hari tu, dia minta saya untuk mekapkan dia. Mulanya teragak-agak nak terima, yelah saya mana ada pengalaman mekap untuk majlis-majlis yang penting macam tu..tapi demi kawan baik tersayang saya terima. Jom tengok hasil mekap saya yang tak seberapa ni.
Gambar Pija sebelum dan selepas mekap..gambar sebelum tu curi kat fb dia. Saya mekap natural ja tak tebal sangat.. mekap ikut suka hati, pakai mana yang ada saja sebab barang mekap saya tak banyak.. Kening saya tak cukur, tapi masa sanding MUA dia cukur rasanya. Alhamdulilah pija suka.. Thanks pija sebab sudi ambil saya yang tak ada pengalaman ni jadi mak andam  ^_^.
Masa Jiana nikah pun saya yang mekapkan, dia tak nak orang lain mekap dia masa nikah. Jom tengok jiana..
Gambar sebelum dan selepas.. maaf Jiana, pinjam gambar sebelum tu ya hihi. Mekap natural juga, kening tak cukur sebab tak suka..saya guna concealer ja untuk kemaskan kening. Alhamdulilah jiana suka hasil mekap saya..thanks jiana ^_^.  Tak sempat ambil gambar jiana dengan suami dia masa nikah..
Bakal pengantin hihi berangan ja.. doakan ya ^_^..  
Teringin nak mekap sendiri masa nikah dan sanding nanti.. Tetiba rindu pula kat Pija dan Jiana.. Tahniah pada Jiana sebab selamat melahirkan baby perempuan.. Anak Pija pula dah masuk 5 bulan lebih dah sekarang, comel sangat.. Apa pun saya doakan mereka berdua sentiasa bahagia dengan kehidupan masing-masing.. ^_^

23 comments:

Cik Puan said...

mekap natural lagi cantik drpda mekap tebal2...cik mase kawen pon gune mekap natural je...
btw...cantik dila mekap

Nao Mei said...

lepas nie makeupkan cik akak pula..hihi..:)

Super Girl said...

suka cara akak mekap . nampak natural :D

mirza syazwina said...

mesti seronok sangat dapat mekeup kawan baik sendiri kan,sis bila lagi ni..teeheee ^_^

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

wah.. cantiknya hasil tangan dila.. memang berbakat jadi mak andam la dila ni..

nurul hidayah said...

wah wah !! lepas ni blh la make up sis plk eh .. hikhikhikk :D

Sally Samsaiman said...

less is more...cantik even tak tebal sgt :D

syuk shusuke said...

ade bakat. hehe :)

IbuNoey said...

wah,ada bakat jadi mak andam nih..;)

ima salsuzaima said...

ape la agaknya kalau makeup sndiri kan..hihi.. cuba try buat kelainan..haha

adrianna syaz said...

Cantik dila mekap ni..mai mekap sya ni..sya x reti mekap.hehe

dilaella Ella said...

@Cik Puan betul tu, mekap natural lagi cantik kan :)

dilaella Ella said...

@Nao Mei jauh lah cik akak :) kalau dekat boleh mekapkan ^^

dilaella Ella said...

@mirza syazwina tak tahu lagi mirza..doakan ya hihi :)

dilaella Ella said...

@Super Girl thanks :)

dilaella Ella said...

@Super Girl thanks :)

dilaella Ella said...

@Mizz Aiza (Dunia Kecil) terima kasih kak hehe :)

dilaella Ella said...

@nurul hidayah hehe..:)

dilaella Ella said...

@Sally Samsaiman betul tu sally..thanks :)

dilaella Ella said...

@syuk shusuke thanks hehe :)

dilaella Ella said...

@IbuNoey terima kasih ibu noey:)

dilaella Ella said...

@ima salsuzaima mau buat kelainan sikit..boleh jimat sikit kan ima hehe :)

Affy Afiqah said...

cantik, pandai dila makeup :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain