Followers Tersayang

Shopping di kedai kek

Assalamualaikum.
Cerita masa pertengahan bulan puasa hari tu, masa ni dah mula sibuk beli persiapan untuk kuih raya. Kebetulan adik minta saya temankan dia beli buku kat satu kedai buku tu.. pusing-pusing sampai sesat (sebenarnya saya lupa lokasi kedai tu sebab dah lama tak jejak kat situ ^^'). Alhamdulilah tak lama lepas tu jumpa juga kedai yang dicari-cari, lenguh juga kaki mencari. Sebelah kedai buku tu, ada sebuah kedai kek baru sebab dulu tak pernah tengok pun kedai tu. Ada hikmah juga sesat tadi, lepas ja siap beli buku terus masuk dalam kedai kek tu..
Siap bawa bakul nak borong semua barang hehe..
Pertama kali masuk teruja sangat sebab banyak barang kek yang tak ada dijual kat kedai lain ada di sini.. harga barang agak mahal sedikit biasalah kedai baru lah kata kan, tapi takpa demi hobi sanggup berkorban duit ececeh.. taklah.
 Dah siap shopping ^^..
Singgah kat satu kedai kain pakistan konon nak beli zip sorok, tapi sayang zip yang dicari tak ada.. :'(. Jumpa pula benda oren ni kat situ, suka pegang sebab lembut.. buat hiasan dekat baju raya ok tak hehe..
Hasil carian di kedai kek..
Kalau ikutkan hati memang nak rembat ja semua barang yang ada kat situ, tapi selalu ingat pesanan mama " jangan berbelanja ikut nafsu, tapi berbelanja apa yang perlu/penting saja".  Tu jelah nak cerita, tak ada yang menarik pun apa pun terima kasih sudi baca ^^.  
 



12 comments:

Ija Rased said...

memang seonok kalau dapat shopping kedai kek,heaven sangat.

Nurul said...

Salam Aidilfitri, Dila...
Lama x singgah sini :)

Rosmiza Ali said...

Rajin baking ea? Nanti boleh la wat bisnes kek.. Untung tau.. Sygnya Mieza ni tak pandai mem'baking'.. Kalau tak, nk jgk cuba2 bisnes kek & dessert ni..😊
Rosmiza Ali Official Blog™

Asha Lya said...

kedai brg kek sebelah mana tu dilla..kat belakang opis lya ni pun ada kedai brg2 buat kek..comel2 bikin geram ni

Asha Lya said...

lya menabung sekali cne

mirza syazwina said...

miza pun suka masuk kedai yg jual barg buat kek ni..tapi tak reti buat pun..hahaa

Ayu Zan said...

Orang kreatif mcm dila mmg la nampak apa pun jd rambang mata. Hihi

Norhasniza Khalid said...

macam-macam bahan nak buat kek ada kan.. seronok tengok..

fina~chan said...

wee.. best nya shopping di kedai kek. mcm2 diorg jualkan..

Cik Itah@RRP said...

salam. wahhhh...shopping kat kedai kek ya dear hihi

first time nampak gambar tuan punya blog yg jelas...comelll hihi

Sya Mimie said...

Mmng best klau masuk kdai kek.. Nk2 kalau kta ni jnis suka membaking.. Rasa nk borong 1 kedai..

Miss Sasu said...

wah.. banyak soping ye..:)

salam perkenalan. jemput keblog saya. kisah gigih saya menurunkan berat badan selepas bersalin dan bekerja dari rumah. tq

nice blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain