Followers Tersayang

Beli kain

Assalamualaikum.
Seharian tak jeguk blog dan blogwalking, rasa rindu pula.. Kelmarin saya ke Kota Kinabalu ditemani adik dan Mr.F, tujuannya nak cari kain untuk persiapan majlis nanti. Di Keningau bukannya tiada jual kain, tapi kurang pilihan serta harga pun agak mahal. Puas keliling Segama dan Sinsuran, agak tergesa-gesa mencari kain sebab petangnya dah nak balik Keningau. Lagi satu warna kain belum ditetapkan tu yang kejap-kejap warna ini cantik, kejap-kejap warna sebelah situ lagi menyerlah.. dah jadi masalah.. alahai perempuan memang begitu kan hehe..
Sibuk-sibuk cari kain perut lapar pula, malas nak pergi cari tempat makan, masuk ja lah kedai makan yang ada di situ, yang penting halal, menu pilihan nasi ayam..
Lepas makan terus cari kain dan alat jahitan. Angin agak kuat dan hujan turun renyai-renyai.. Balik jam 5 lebih, sampai rumah dalam jam 7 lebih.
Inilah sebahagian hasil carian kelmarin.. rembat ja mana yang berkenan tapi masih belum lengkap lagi, nanti ada masa sambung cari.. Lagipun tarikh belum ditetapkan lagi. Tengah fikir nak upah orang jahit atau jahit sendiri.. tapi mampu ka? hmm.. tengoklah nanti macam mana hehe..
^_^

12 comments:

Farah Waheda Wahid said...

wahhh banyaknya kain, cantik cantik pulak tu...kalau pandai menjahit kalau ada masa dan sempat, lagi awesome...dapat jimat sikit kan?

Bbwana adienia said...

Nda ckup tu kalau sehari bjln d kk dila..maunya bmlm ba bgus..hihi..tp lawa kaler Kain.. :)

Vee Sandi said...

cantik2 warna kain tu . klu x nak stress baik tempah jer . maklumlah nak buat majlis ni byk benda nak kena fikir ...

ct kektus said...

kalau dapat jahit sendiri, lagi bagus ! kenangan tuuu. hehehe

Dilaella Ella said...

@Bbwana adienia tulah kan..nda puas.. mw bmlm tp tiada tempat pula :)

Dilaella Ella said...

@Vee Sandi betul tu kak, nanti kena fikir2 dulu.. :)

Dilaella Ella said...

@Vee Sandi betul tu kak, nanti kena fikir2 dulu.. :)

Dilaella Ella said...

@Farah Waheda Wahid betul tu kak Farah jahit sendiri boleh jimat :)

Aqilah Azmi said...

Qila nak menjahit jugak tp takde mesin. Nak pakai mesin apa eh kak dilaaaa hehe nk beli ah nanti nk kumpul duit hiks.

Nak buat skirt size qila sendiri hmm hmmm pastu naak ada poket hikhik

Hafiza AizZawa said...

kaler semua lembut2.. mmg cantik.. pandai dila pilih..

Ujie said...

Kalau pandai & sempat menjait, bolehla jait sendiri..puas hati tengok hasilnya. :)

Salam kenal.

hidayu ayumie said...

Byknye kaen.. tu pon xckup lg tu?? Hehehe jahit sndiri la jimat dila... baru puas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain