Followers Tersayang

Cerita kahwin saya part 2

Assalamualaikum..
Sambungan dari entry cerita kahwin saya part 1, kali ni tentang majlis berbedak dan merenjis yang di adakan di rumah suami di Sipitang pada 20.03.2015. Pertama kali tau jejakkan kaki ke rumah suami, bohong lah kalau perasaan takut dan berdebar-debar tu tak ada, maka ajak lah dua orang adik perempuan ikut sekali, kami tiba ke rumah suami sehari sebelum majlis tersebut. 
Masa ni semua saudara mara en. suami tengah sibuk buat persiapan, saya tak dapat tolong sangat sebab sibuk jahit veil untuk sanding alhamdulilah sempat juga siap. Seronok tengok gelagat makcik-makcik bercerita walaupun percakapan mereka saya tak berapa faham, untuk makluman suami saya berbangsa Kedayan, manakala saya pula Dusun. Bertuah tinggal di negeri Sabah ni yang banyak kaum berbilang bangsa..

Tiba majlis berbedak terpaksa mekap sendiri sebab tukang mekap lambat sampai, lens pula tak boleh pakai sebab lupa nak cuci lepas nikah hari tu hmm.. macam-macam masalah..
Sambil tunggu di panggil keluar, lepak-lepak sekejap kat dapur nampak pula buah ni.. serius tak pernah nampak sebelum ni.. en.suami bagi tahu buah ni dibuat sambal dan dipanggil limpahu kalau tak silap lah. Rasa dia agak masam tapi sedap tau, sampai makan pun tambah beberapa kali..
Majlis berbedak dilangsungkan secara sederhana dan dihadiri jiran dan saudara mara en.suami. Jom tengok gambar disekitar majlis berbedak..

 Adik perempuan jadi pengapit, lelaki pula sepupu en.suami
 bersedia untuk dibedakkan

 
 kami dah selesai berbedak, muka masih ada sisa bedak hihi
 selesai saja majlis terus ajak en.suami dan adik ke pekan beli kanta lekap untuk dipakai pada majlis esok
Ni lah kanta lekap tu, insya Allah akan direview nanti.. Mak, makcik dan tukang mekap tiba pada sebelah petangnya, tak sempat tengok majlis berbedak.. tak apa janji mereka selamat sampai. Alhamdulilah majlis berjalan lancar, part ke 3 iaitu majlis bersanding akan menyusul.
Terima kasih sudi baca ^_^.

3 comments:

mirza syazwina said...

cantiknya kak dila,baju akak lawa la ^_^

Normi Nieza said...

meriah jgk kan..:)

Mardiah Diana said...

Selamat pengantin baru dik....cantiknya baju....majlis perkahwinan pun meriah...Alhamdulillah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain