Followers Tersayang

Tempahan baju pengantin

Assalamualaikum..
Bulan Mei lepas saya dapat tempahan menjahit baju kahwin untuk sepupu secara paksaan..tak ada lah paksa sangat hehe.. alhamdulilah rezeki lepas kahwin, tapi nak terima tu teragak-agak sikit yalah saya ni bukannya pandai menjahit maklum kursus asas jahitan pun tiada, jahit untuk sendiri dan adik beradik boleh lah sikit-sikit. Kalau nak terima tempahan orang tu saya belum berani lagi, yalah takut rosak kain ka apa kan.. tapi tak salah mencuba kan.. maka dengan gigihnya bertungkus-lumus menyiapkan baju tu alhamdulilah siap sebelum tarikh nikah..
Request fesyen baju pengantin ala-ala macam ni, aduh terus pening kepala hoho..
 Hijau emerland, 3 jenis kain lace, satin dan sifon
 proses menjahit yang agak rumit bagi yang tak ada ilmu basic macam saya ni.. terpaksa berulang balik ke pekan untuk jahit tepi dan minta sedikit tunjuk ajar dari kawan untuk baju ni. Terima kasih pada Ely atas tunjuk ajar sampai berjaya siapkan baju ni..
Hampir 80% siap
 Gigih menjahit dan menyusun kepingan lace kat pinggang baju..
 Alhamdulilah siap akhirnya, ni pandangan depan baju
belakang baju
ala-ala princess gitu
 me dengan pengantin menggayakan hasil jahitan ku hehe
Alhamdulilah sepupu puas hati dengan hasil kerja saya.. nilai upah tu tak penting, yang paling berharga adalah pengalaman.. Insya Allah kalau ada rezeki nak kembangkan ilmu jahit-menjahit ni.. Apapun buat kedua pengantin moga kekal berbahagia ya.
Terima kasih sudi baca ^_^

12 comments:

Mila Hilas said...

wah bestnye...kira ok lah tu boleh buat..mmg gigih la..tahniah berjaya :-)

ninie said...

betul ke tak g kelas menjahit ni? cantik lah....

PeRdU cINta said...

Sangat cantik..

Asha Lya said...

Cntiknya dilla, blh prkmbgkn lgi bakat tu

Bbwana adienia said...

Wah..cantiknya hasil kerja diela..tahniah buat sepupu..rezeki lepas kawen kan..^_^..

Salam aidilfitri dan maaf zahir batin ya

Dilaella Ella said...

@Mila Hilas Alhamdulilah..tq :)

Dilaella Ella said...

@ninie betullah tak pernah pergi hehe..

Dilaella Ella said...

@PeRdU cINta tq :)

Dilaella Ella said...

@Asha Lya tq..Insha Allah lya,kalau ada rezeki mau kasi kembang lg ilmu jahitan mcm Lya :)

Dilaella Ella said...

@Bbwana adienia Tq Wana, selamat hari Raya maaf zahir batin jg :)

mirza syazwina said...

cantiknya kak!kagum miza tgok.^ ^

Lissa LaLissa said...

Cantiknya ! Lissa pandai design ja. jahit tak pandai. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain