Followers Tersayang

Jahit baju kurung adik

Assalamualaikum.
Selamat petang semua sudah minum petang hehe.. Alhamdulilah siap juga baju kurung adik, baju kelas katanya tapi skirt tak ada sebab bajet kelas tak cukup. Dah lama sebenarnya tak menjahit baju kurung ni, ada juga yang bertanya tempahan baju kurung raya lepas tapi saya tolak, alasannya tak berapa pandai jahit baju kurung ni hihi.. 

kain 2 meter untuk baju sahaja
 jahit pun main hentam saja hihi daripada upah orang lain yang jahit baik jahit sendiri.. jimat lagi kan. 
siap dah walaupun tak berapa kemas hehe.. Insya Allah nak perbaiki lagi kemahiran jahitan ni.. Selamat berhari sabtu semua.
Terima kasih sudi baca ^_^

Majlis berbedak dan berinai adik ipar

Assalamualaikum..
Cerita majlis berbedak dan berinai adik lelaki suami iaitu Mohd Armi Safrin dan isterinya Nadiawati yang diadakan pada 25.09.2015. Sama macam masa kahwin saya dulu, majlis dibuat sebelah pada petang. Majlis tak lah sesibuk masa majlis kahwin hari tu.. sebab semua menggunakan khidmat katering, so semua kerja masak-memasak jadi senang. Cuma yang dimasak kuih wajik dan kelupis saja.

Seawal jam 4 pagi mak mertua dah kejutkan en.suami, saya pun ikut bangun sama.. Kerja memarut kelapa di buat oleh pakcik-pakcik suami, saya tolong mak mertua angkat dan lap barang-barang dapur. Proses memasak kelupis dan wajik di buat pada pagi tu juga.
Kuih wajik dia spesial tau, sebab menggunakan beras jawa. Rasa jakun sekejap tengok rupa beras ni, ada macam telur ikan..baja pun ada haha. Tapi serius memang sedap. Beras ni agak susah nak dapat, harga pun boleh tahan.. segantang boleh mencecah rm 80.. Masa kahwin hari tu beras ni habis jadi guna beras pulut biasa saja.
Kuih wajik dan kelupis yang dah siap di masak..
 Pelamin cinta En.Armi & pn.Nadia
 Kedua mempelai sama cantik, sama padan dengan busana serba kelabu pink
 Gambar sekitar majlis berbedak dan berinai
masjis berinai di adakan pada sebelah malam, tak sempat nak tengok sebab mata mengantuk sangat.
Last gambar saya dan en.suami dengan anak buah suami yang comel iaitu Saifullah yang tersangatlah manja dengan en.suami. Balik-balik panggil en.suami"Anyah...anyah.." (angah), ajak main bersama. Kelakar tengok gelagat angah dan anak buahnya bermain hehe. Okey nanti part kedua iaitu majlis bersanding akan menyusul.
Terima kasih sudi baca ^_^

Kek daripada Bbwana ( Sweet red cheery)

Assalamualaikum..
Akhirnya dapat juga merasa kek daripada rakan blogger iaitu Wana (http://dapurjirankuberasap.blogspot.my). Balik kampung suami minggu lepas, saya order kek daripada Wana.. Selesai majlis berbedak adik ipar terus pergi ambil kek.. nampak sangat tak sabar kan hihi..

Kek cheese meleleh
Memang sedap kek cheese Wana ni, sekejap ja licin..en.suami pun suka, en.suami ni tak berapa  gemar sangat kek keju, tapi alhamdulilah kek ni ngam di tekak suami.. Order 1/2 kg tapi Wana bagi free 200gm, terima kasih ya.. Insya Allah ada rezeki nak cuba kek lain pula dan nak jumpa blogger Wana dan Lya.. Cuba lah kek Wana, gerenti memang sedap ^_^..

Terima kasih sudi baca ^_^

Review contact lens : Maxivue Impression

Assalamualaikum..
Saya nak buat review salah satu contact lens daripada Maxivue Impression Royal Siries. Lens ni dari Korea, felling korean kejap haha.. Lens ni saya pakai masa majlis sanding hari tue.
Banyak pilihan warna yang boleh korang pilih
 Saya pilih twinkle t brown. Nampak tak lingkaran hitam di tepi lens ni, bila pakai akan bagi efek mata besar.
 the packaging

Nama produk
Maxivue Impression (Royal siries) - Twinkle T Brown
Harga
Rm40. ++
Tempat beli
Kedai cermin mata
Kandungan
Non-Ionic PolyHema 48%
Base curve 8.60mm
Diameter 14.00mm
Tempoh penggunaan 
3 bulan
 -saya pakai sebulan saja
Keselesaan
2.5/5
-Kurang selesa terutama bila pakai keluar jalan, kejap-kejap rasa tak selesa kat mata terutama bila cuaca berangin, mula lah merah mata..
 *abaikan eyeliner yang sememeh tu..
Lens ni cantik, bila pakai macam mata patung lebih-lebih lagi kalau tepek mekap sikit.. sebab lens ni buat biji mata kelihatan besar.
okey till then..
Terima kasih sudi baca ^_^.

Sepupu kahwin #2

Assalamualaikum..
Ingat tak entry tentang jahit baju kahwin sepupu hari tu, hari ni cerita kahwin dia pula. Majlis nikah sepupu ( Rina) dan Julaili berlangsung pada 5.6.2015, hari yang menggemparkan seluruh Sabah iaitu kejadian gempa bumi, moga-moga kita semua dijauhi bencana sedemikian lagi amin..
pic credit to Rina
Berbalik cerita kahwin, majlis nikah diadakan pada sebelah malam.. Serba putih baju pasangan pengantin.. masa ni tak sempat tengok sebab sibuk di luar tolong goreng ikan hehe.. Bunga tangan tu Rina pinjam daripada saya.
 pic credit to Rina
 Majlis bersanding pada keesokan harinya 6.5.2015, tema warna hijau emerland untuk pengantin dan ungu untuk kaum keluarga.
  
 dengan sepupu (Fazran), MUA saya masa kahwin dulu, dia lah juga yang mekapkan si Rina..
 Sementara menunggu pengantin salin baju, saya dan kak Rosnizan ditugaskan untuk potong kek.. sampai kotor baju kena kek haha.. tapi memang puas makan kek..
Manis sungguh pengantin memakai busana suku kaum dusun/kadazan diapit oleh 3 jejaka kembar.
 motif gambar tak diketahui haha
Saya doakan moga rumahtangga Rina dan suami berbahagia hingga ke jannah amin..
Terima kasih sudi baca ^_^.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain