Followers Tersayang

Dorayaki

Assalamualaikum..
hii 
Hari tuu saya ada buat pankek tapi versi jepun lah hehe..kenapa saya cakap versi jepun,sebab pankek ni favorite Doraemon hehe..saya ambil resepi kat youtube jer..
jom layan resepi dorayaki ni..
Bahan-bahan:
1 cwn tepung gandum
1/2 cwn gula halus
2 biji telur
3-4 sudu air
1/2 sudu teh bikarbonate soda
1 sudu madu
minyak masak
kacang merah ( saya guna coklat masakan jer)
Cara buat:
_pukul gula dengan telur sehingga sebati
_larutkan bikarbonate soda dengan air kemudian tuangkan dlm adunan gula tadi
_tuangkan juga madu.pukul lagi..
_masukkan tepung dan pukul sehingga sebati
_rehatkan selama 30 minit
_kemudian bolehlah di masak..masak dengan minyak yang sikit yer..
_biarkan sejuk dahulu sebelum di isikan inti..

kat bawah ni gambar dorayaki yang saya buat..maaflah sebab tak cantik..

see tak cantik kan?

sampai sini saja untuk kali ni..
bye..

Assalamualaikum..




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain