Followers Tersayang

Resepi marie layer cheese

Assalamualaikum..
Entry resepi kembali, okey saya nak kongsikan resepi yang sangat lah mudah, tak payah bakar-bakar pun.. Pasti ramai yang tahu dan dah cuba resepi ni kan.. resepinya ialah marie layer cheese. Saya buat sempena hari ibu untuk mama tersayang.. Okey jom mulakan..
Bahan-bahan yang diperlukan :
3/4 tin susu pekat ( boleh kurangkan)
250 cream cheese
sebungkus biskut marie 300gm ( saya guna perisa cappucinno)
whipping cream - main agak-agak ja
air panas
Cara-cara:
Blendkan whipping cream, susu pekat dan cream cheese sehingga sebati
 Ambil adunan yang di blend tadi, sapukan di permukaan dulang, kemudian celupkan biskut marie ke dalam air panas sekejap lepas tu susun kat atas adunan blend tadi..
 Selang-selikan biskut marie dengan adunan blend tadi ya, buat sampai habis
 Dah siap taburkan dengan biskut marie yang dah dihancurkan di atas adunan.
 Dah siap pun.. kalau rajin bolehlah hias-hias sedikit.
Memang sedap dimakan sejuk-sejuk, mama cakap rasa dia macam aiskrim..apa pun selamat mencuba.
Terima kasih sudi baca ^_^

7 comments:

Cik Siti said...

wow....mcm kek batik biskut marie...cuma yg ni guna cheese ngan wipping cream....blh try ni...sbb whipping cream pun dok ada lagi ^^

Farah Waheda Wahid said...

wahhh ini menarik ni, tapi sebelum buat akak datang tadah pinggan dulu nak rasa boleh?

Siti Rohaida Yusof said...

nak try la buat...thanks sharing resepi

Farida Badaruddin said...

JOM KE BUFFET RAMADHAN IDFR, KL HANYA RM45/SEORANG

http://faridaredbellas.blogspot.com/2015/06/buffet-ramadhan-hanya-rm45person-di.html

mirza syazwina said...

dapnyeee kak dila! ^_^

Ahmad Hasif said...

Ooo pernah mkn..
Nama dia cheesekut..
Sedp ooo..
Nice sharing..
Blogwalking sini..

Azwar Syuhada said...

Menarik! Boleh cuba buat lepas ni.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain