Followers Tersayang

iPad

Assalamualaikum.
Assalamualaikum.
Cerita masa kat rumah terbuka raya hari tu.. Lepas siap makan capai beg nak cari cermin, saja nak belek-belek muka mana tahu ada comot ka, biasalah perempuan dan cermin tak dapat dipisahkan.. tengah sibuk selongkar beg.. tetiba datang seorang budak lelaki (umur dalam lingkungan 3-4 tahun ) duduk di sebelah, lepas tu mata dok jeling-jeling beg saya..
Budak : Apa tu dalam beg?
Saya : Tiada.... (buat-buat tak layan sebab cermin yang di cari tak jumpa, terus cepat-cepat tutup beg.)
Budak : Ipad ka tu? (tanya dengan mata asyik tengok beg ja.)
Saya : Mana ada I pad sini..
Budak : Tipu.. e.. pinjam bah.. Ipad kan tu.. pinjam.. (suara seakan merayu).
Saya : Eya ipad ni dalam beg, ada 3 lagi. (sambil tepuk-tepuk beg)
Budak : Ah! Tipu tiada ipad tu dalam beg.. e.. tipu ( bangun dari kerusi, jelir lidah kemudian pusing belakang tepuk punggung 3 kali. ) 
Saya : #8&****!!..
 
Hmm.. nasib baiklah orang tua budak tu ada di situ kalau tak dah lama kena cubit hihi.. Budak tu tak puas hati dan datang kali kedua nak tengok 'ipad' tu tapi saya buat-buat tak layan.. Apalah nak jadi budak-budak sekarang.. seakan tak hormat orang dewasa gara-gara gadget.


6 comments:

Asha Lya said...

Adehh langsung tak da rasa hormat btl kan sbr je la

Marou Apple Hijau said...

sabar jelah. haha

Mila Hilas said...

berani plak tu dgn org xknl.dh tu nk jelir2..sekeh bru thu

msredcheesecake said...

Semuga anak2 kita membesar sebagai org beriman

Etuza said...

asalam..selamat berblog.http://madey09.blogspot.com/

Kathy R'bain said...

Pulak... Hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain