Followers Tersayang

DIY lengan bercuff

Assalamualaikum.
Hari ni saya nak buat tutorial cara senang nak jahit lengan bercuff. Ini cara orang yang tak ada basic dalam ilmu jahitan ya.. Ini kesinambungan entry baju raya lalu okey jom mula..
Saya guna ni, tak pasti apa pula namanya, kertas gam kot
Mula-mula ukur pergelangan tangan, jangan ketat sangat. Kemudian potong kertas gam tadi, kalau suka lebar boleh besarkan.

Kemudian lekatkan kertas gam tadi pada kain dengan seterika. Jahit separuh ja, bahagian atas tu biarkan untuk cantumkan kain nanti

 Jahit macam ni
Jahit kedut bawah lengan dengan jarum tangan dahulu.
Cantumkan bahagian kertas gam tadi, jahit dengan jarum tangan dahulu baru jahit mesin.. kalau yang dah pro tak ada buat pun macam ni.
Jahit butang

Dah siap pun, harap korang faham lah ya.. Maaf kalau ada tersalah, maklum baru belajar.. Selamat menjahit ^_^.
-Auto publish-





7 comments:

Asha Lya said...

Owhh mcm tu plak, mudah ja kan

hidayu ayumie said...

Jahit kedut tu cmne?? Gune tapak khas ke dila??

Nao Mei said...

Tempah baju boleh..hihi..

Puan Wawa said...

nampak mudah, buat tk thu laa.. hehe

thanks for sharing..')

Dilaella Ella said...

@hidayu ayumie boleh juga guna tapak khas, tapi saya bentukkan kedut tu pastu jahit dgn tgn ja.. :)

Dilaella Ella said...

@Asha Lya senang ja Lya hehe :)

Dilaella Ella said...

@Nao Mei belum berani ambil tempahan Cik Akak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain