Followers Tersayang

Dah mula sibuk..

Assalamualaikum..
Hii.
Alhamdulilah hari ni dah masuk ramadhan yang ke 19..waktu beginilah kesibukan melanda,sibuk nak buat persiapan raya yang bakal menjelang beberapa hari sahaja lagi.Macam-macam kerja yang nak dibuat,mana nak menjahit,buat kuih raya,kemas rumah itu ini..fuhh nasib baik ada 3 orang adik perempuan..ringanlah sikit kerja nak buat.
Kelmarin dah shopping bahan kuih raya..esok nak start dah buat biskut..seperti biasa tugas mengadun biskut adalah tugas saya,adik-adik tolong terap acuan,tolong jaga oven dan susun biskut.Mama pun ada tugas juga,tugas menyiapkan tempahan kuih tradisional.Bagi saya buat kuih tradisional lagi susah dari kuih moden sekarang..macam kuih jala dahlah satu-satu kena masak pastu nak membentuknya pun perlu kesabaran sebab berhadang depan api,panas tu..Harap-harap dapat siapkan semua kerja sebelum raya hehe..
Korang macam mana dah siap persiapan untk raya nanti?^_^
Assalamualaikum..

4 comments:

Mysara Ab Rahman said...

lagi nk dkt rayer nt lagi cbuk...umah apa pn xkemas lg..hee

Norhasniza Khalid said...

hihi, mama beraya kat kampung, so kat sini takde persiapan pun..

Mizz Aiza said...

akak bujang lagi.. persiapan pula ala kadar je.. hehe..

Aida Ismail said...

Selamat membuat kuih raya! ^^ kite tunjuk2 je. hee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain