Followers Tersayang

DIY hias baju peplum simple..

Assalamualaikum.
Hii.
Lagi beberapa hari kita akan menyambut lebaran..wah raya nak dekat,tapi baju masih belum siap..raya tahun ni baju raya dua pasang je..Alhamdulilah dah siapkan sepasang..Kali ni saya nak kongsi cara paling mudah untuk hiaskan baju raya,cara ni sesuai untuk baju yang tak bercorak atau kain kosong..jom kita start..
Ini lah baju yang saya jahit tu..simple je..tak cantik sebab dijahit oleh budak yang baru belajar hihi..
Antara bahan-bahan yang diperlukan..
jahit border lace pada pinggang dan hujung lengan.saya guna 1 meter..
 kemudian jahit bunga ros satin dan manik pearl.untuk tutorial bunga satin boleh klik sini.cara jahit manik pearl tu ikut kreativi masing-masing.
Dah siap pun..simple je..
Hasilnya..^_^
Terima kasih sudi baca..Assalamualaikum.

19 comments:

Mirza Rohizat said...

betul ke bdak bru blajar ni,ni dah pro tahap gila ni hehee,cantik sangat sis :)

DILA ELLA said...

@mirza syazwina belum pro lagi hehe,thanks Mirza :)

ainil fazieda said...

cantik lah ! sapa ckp xcntik ? hehe ^^

naomei said...

adik buatkan cik akak satu..warna purple atau putih..nanti cik akak bayar adik..,.hihi...serius nie dik..

||aLeaSaRa|| said...

wah kreatif..mau tertoleh semua orang masa raya nanti.nice orange suka2..

Annamariana1989 said...

kreatif sangat :)

Mizz Aiza said...

bunga ros tu beli yang dah siap ke dila? tangan dila memang ada magic la, buat apa pun semua cantik dan kemas.. suka akak tengok..

Unknown said...

pandai and kreatif. kalau i, cemana beli, camtu jugak i pakai baju tu :p

DILA ELLA said...

@Nao Mei saya takde border lace putih dan purple,kalau ada boleh juga buatkan untuk Cik Akak..:(

DILA ELLA said...

@ainil fazieda thanks hehe..:)

DILA ELLA said...

@Mizz Aiza buat sendiri akak,hehe..thanks kak :)

DILA ELLA said...

@||aLeaSaRa|| hehe..thanks..minat orange juga :)

DILA ELLA said...

@Hanida Moss thanks,kalau tengah rajin ada lah tambah2 kat baju..kalau tak,biar begitu je hehe :)

DILA ELLA said...

@ANNA MARIANA Thanks :)

shazillahsani.com said...

wahhh...cantik jadinya...boleh la cuba dirumah..^^

boni kacak said...

huyyoo.. terbaiklah. simple tapi cantik

Amirah. said...

cantiknya..

Qaqiqu said...

kreatif + sgt cantik ;) warna tu pn menarik sgt :) follow u, dear :)

Aida Ismail said...

Cantik laaa Dila. Berkenan sungguh! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain