Followers Tersayang

DIY Reben Kain

Assalamualaikum.
Perca kain yang ada dirumah janganlah dibuang begitu saja sebab kita boleh kitar semula jadikan sesuatu benda yang cantik dan berguna comtohnya buat bunga, alas meja, reben dan sebagainya. Kali ni saya nak kongsikan cara nak buat reben dari perca kain. Kalau korang ada adik atau anak perempuan pasti mereka suka reben ni. Senang saja nak buat, tengok gambar kat bawah yang saya ambil dari google..
Kalau nak cantik boleh letak butang atau manik kat bahagian tengah reben. Dah siap boleh lekatkan di cekak atau klip rambut.
Ini reben yang saya buat.
.
.
.
.
Memandangkan saya tak ada adik perempuan kecil, maka cik teddy yang jadi model hehe.. Selamat mencuba ^_^

13 comments:

Roha said...

hai dilla..
super cute tau akak tengok reben tu..rajinnya dila buat tuto ea ! :)

Cik Puan said...

betul tu dila...kalau cik pon suka buat reben atau bunga dri kain ne..cuma skrg makin malas sudah....huhuhuh

ctfand said...

kratifnye...comel.. :)

Aku Penghibur said...

wahhh comelnya reben ^_^

syuk shusuke said...

rajin make up rupenya. hehe

Akeyla Azmi said...

wow hihihihi bestnya jadi bear tu hehehehhee :D

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

wah. comelnya dila buat..

Ayue Idris said...

Rajin sungguh wat riben tecit2 ni..hehe

Nurul said...

Rajin & kreatif, dilla ni.. ^__^

Invisible Me said...

mudah, cepat. lagi comel jadinya :)

Nur Madihah said...

wah, rajin dan pandai awak buat. Lawa pulak tu

Affy Afiqah said...

comel sangat3 reben yang dila buat...

Ayu Zan said...

sama la dila.. ayu pun xbuang perca. sayang kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain