Followers Tersayang

DIY Bola Kertas 3D

Assalamualaikum.
Hii.
Pic from google
Cantik kan bola kertas tu,macam mana nak buat?Okey senang saja..jom kita mulakan.Tutorial ni saya dapat dari SINI.
Bentukkan kertas seperti pic di atas,guntingkan bahagian tepi kertas.Buat dalam 12 keping.
Proses mencantum kertas,korang sisip-sisipkan saja bahagian tepi kertas tu.
Dah hampir siap..
Siap!!
Pic from google
Senang kan..kalau nak cantik pakai kertas berwarna.
Terima kasih sudi baca ^_^
Assalamualaikum.

12 comments:

Mizz Aiza said...

kreatifnya dila.. kalau warna warni mesti lagi menyerlah.. :D

fadh leyanie said...

pernah try buat dulu tpi tak jd T.T

S.K.A said...

cantik dan kreatif :)

Farra Kikibum said...

so cantik n sangat kretif..:)

JUK DIN said...

cantiknya. tolong buatkan utk daddy satu...tq.

ahmad said...

fuyooo.. teror nyer buat..

jom join bloglist sy taw

http://www.ahmadhasif.info/2013/05/bloglist-di-ahmadhasifinfo-mei-ogos.html

Nurrul said...

Kreatif nya.. nak buat lah !! :)

Noor Mala Shahar said...

kreatif

dilaella Ella said...

@Mizz Aiza >Thanks kak :),betul tu kalau berwarna lg cantik kan ^_^

@fadh leyanie >try buat lagi mesti menjadi tu ^_^

@S.K.A >thanks :)

@Farra Kikibum >thanks :)

@JUK DIN >thanks daddy hehe :)

@ahmad >thanks,insyallah nanti saya join :)

Nurrul >try lah buat nanti :)

@Noor Mala Shahar >thanks :)

||aLeaSaRa|| said...

morning sis..wah suka sgt entri ni,kdg2 kak lea n ofcemate mengantuk,mulalah kitorang google n youtube..ambil colorful A4 buat mcm3 ngeee....nanti nk trylah

Sally Samsaiman said...

kena try ni... :)

Tinta Lana said...

Jadikan tanglung pun bleh..guna sampul duit raye kaler merah,hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain