Followers Tersayang

Pucuk Ubi Masak Lemak Ikan Masin

Assalamualaikum.
Hii.
Malam-malam begini tetiba pula update resepi,bukan apa siang tadi sibuk sikit,sampai blog pun terabai..maaf ya kawan-kawan kalau tak sempat blogwalking tempat korang.Sebenarnya saya baru balik dari majlis kahwin kawan saya..dekat kampung ni saja.Sekarang ni pun majlis tu belum habis lagi,biasanya di tempat saya majlis kahwin habis dekat nak tengah malam,waktu malam lah yang meriah sebab ada aktiviti karaoke..Siaplah jiran-jiran diorang terpaksa tahan telinga hehe.Opps cerita kahwin ni akan bersambung besok ya..sambung cerita resepi pula..Jom tengok resepi yang sangat senang..

 
Mangkuk percuma Vico..yang dah lama tersimpan hehe
RESEPI : PUCUK UBI MASAK LEMAK IKAN MASIN
Bahan-bahan:
Pucuk ubi
Bawang merah*
Bawang putih*
Halia* (*ditumbuk)
Santan
Ikan masin
Garam
Serbuk perasa
Serbuk kunyit
Minyak
Cara-cara
Panaskan minyak,goreng ikan masin sehingga garing dan ketepikan.Tumiskan bawang merah,bawang putih dan halia hingga garing.Masukkan pucuk ubi dan masak sehingga pucuk ubi layu.Kemudian,tuangkan santan dan tambahkan serbuk kunyit.Bila dah mendidih tambahkan sedikit garam,serbuk perasa dan ikan masin.Tutupkan api dan hidangkan.
Selamat mencuba.
Terima kasih sudi baca ^_^
Assalamualaikum.

4 comments:

faie mohamad said...

sedapnye.. tetiba lapar balik.. hahaha

Noor Mala Shahar said...

sedapnya nanti nak cuba masakan ni...

Noor Mala Shahar said...
This comment has been removed by the author.
dilaella Ella said...

@faie mohamad >hehe :)

@Noor Mala Shahar >bolehlah cuba nanti :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain