ENTRI FOLLOW HOME REVIEW TUTORIAL RESEPI TIPS DIY MAKE UP

DIY Shawl Halfmoon..

Assalamualaikum.
Hii.
Di rumah saya banyak lebihan kain yang tak digunakan,kadang-kadang sampai tak ada tempat nak simpan..kebanyakkannya jenis kain satin dan sifon..kalau kain cotton bolehlah buat beg ke..tapi kalau jenis kain sifon dan satin rasanya tak berapa sesuai kot.Tetiba timbul pula idea nak cantum-cantumkan kain dan buat shawl berbentuk halfmoon..tapi tak tahu pula apa nama shawl ni.Saya gunakan tiga warna kain sifon..jom mulakan.
tiga jenis warna yang menjadi pilihan hehe
ukur dan potong kain
cantumkan dan jahit
lipatkan dua,gariskan membentuk halfmoon,untuk ukuran boleh tengok di sini
proses mengunting kain.
saya jahit biasa saja dibahagian tepi shawl,kalau nak cantik boleh guna mesin jahit tepi.
Dah siap!
.
.
.
.
.
.
.
.
Adik jadi model shawl ^_^
Selamat mencuba.
Terima kasih sudi baca ^_^
Assalamualaikum.

17 comments

29 May 2013 21:24

wahh..pandainya..boleh jadi designer >_< nice la pandai jahit..

29 May 2013 21:29

bagus jugak idea Dilla...boleh elakkan pembaziran kan? Kreatif..hehee

29 May 2013 21:46

rajinnya dila buat sendiri.. menjadi pula tu.. :D

29 May 2013 22:28

wahh buat sendiri tudung ..gempak

30 May 2013 01:09

kreatif :) lawa shawl tu

Anonymous
30 May 2013 03:11

High-definition television Ultimate Choosing Information Utilizing this type of Holidays

Here is my homepage - Epson Powerlite Home Cinema 3020e

30 May 2013 09:47

wahh, kreatif nya, serius cantik sangat. hehehe

30 May 2013 10:21

nak tanya.. semua boleh jahit dengan jahitan tepi ke? maksudnya yang garisan kain utk bentuk muka kita tu...

30 May 2013 18:46

wahh..awesome2! dkt rumah CJM pun banyak kain sifon & satin yg x guna...hee *ideadahmariini. Nice sharing Dila! =)

30 May 2013 19:43

fardiyah >terima kasih :)insyallah
^^
une mohd >betul tu,daripada buang begitu saja kain yg tak pakai kan .:)

Mizz Aiza >thanks kak,kadang2 bt tak menjadi hehe :)

Aku Penghibur >gempak? hehe :)

NUR SABRINA FIRZANAH >boleh lah buat nanti :)

marniey zul >thanks marniey,nanti bolehlag try buat :)

Cik Siti Hajar >garisan dekat muka tu,jahit biasa saja :)

Cik JariManis >wah nanti bolehlah buat shawl sendiri :)


30 May 2013 20:07

cantik betul!!> <!!

30 May 2013 22:21

waa..kreatifnye! kagum dengan orang pandai jahit dan kreatif ni.bolehlah buat biz kan

31 May 2013 10:50

menariknya :)

31 May 2013 17:33

kreatif :)

1 June 2013 12:23

cantik!!! pandai u gabung jadi shawl tuuu :)

3 June 2013 05:26

Betul2 kreatif ni...Keep it up :)

CK

2 August 2013 12:46

Pandainya buat sendiri..time kcih atas tip ni..bleh cuba ni..=D

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...