Followers Tersayang

DIY Shawl Halfmoon..

Assalamualaikum.
Hii.
Di rumah saya banyak lebihan kain yang tak digunakan,kadang-kadang sampai tak ada tempat nak simpan..kebanyakkannya jenis kain satin dan sifon..kalau kain cotton bolehlah buat beg ke..tapi kalau jenis kain sifon dan satin rasanya tak berapa sesuai kot.Tetiba timbul pula idea nak cantum-cantumkan kain dan buat shawl berbentuk halfmoon..tapi tak tahu pula apa nama shawl ni.Saya gunakan tiga warna kain sifon..jom mulakan.
tiga jenis warna yang menjadi pilihan hehe
ukur dan potong kain
cantumkan dan jahit
lipatkan dua,gariskan membentuk halfmoon,untuk ukuran boleh tengok di sini
proses mengunting kain.
saya jahit biasa saja dibahagian tepi shawl,kalau nak cantik boleh guna mesin jahit tepi.
Dah siap!
.
.
.
.
.
.
.
.
Adik jadi model shawl ^_^
Selamat mencuba.
Terima kasih sudi baca ^_^
Assalamualaikum.

17 comments:

fardiyah said...

wahh..pandainya..boleh jadi designer >_< nice la pandai jahit..

june mohd said...

bagus jugak idea Dilla...boleh elakkan pembaziran kan? Kreatif..hehee

Mizz Aiza said...

rajinnya dila buat sendiri.. menjadi pula tu.. :D

Aku Penghibur said...

wahh buat sendiri tudung ..gempak

NUR SABRINA FIRZANAH said...

kreatif :) lawa shawl tu

Anonymous said...

High-definition television Ultimate Choosing Information Utilizing this type of Holidays

Here is my homepage - Epson Powerlite Home Cinema 3020e

marniey zul said...

wahh, kreatif nya, serius cantik sangat. hehehe

Cik Siti Hajar said...

nak tanya.. semua boleh jahit dengan jahitan tepi ke? maksudnya yang garisan kain utk bentuk muka kita tu...

Cik JariManis said...

wahh..awesome2! dkt rumah CJM pun banyak kain sifon & satin yg x guna...hee *ideadahmariini. Nice sharing Dila! =)

dilaella Ella said...

fardiyah >terima kasih :)insyallah
^^
une mohd >betul tu,daripada buang begitu saja kain yg tak pakai kan .:)

Mizz Aiza >thanks kak,kadang2 bt tak menjadi hehe :)

Aku Penghibur >gempak? hehe :)

NUR SABRINA FIRZANAH >boleh lah buat nanti :)

marniey zul >thanks marniey,nanti bolehlag try buat :)

Cik Siti Hajar >garisan dekat muka tu,jahit biasa saja :)

Cik JariManis >wah nanti bolehlah buat shawl sendiri :)


mirza syazwina said...

cantik betul!!> <!!

Azhafizah Md Nor said...

waa..kreatifnye! kagum dengan orang pandai jahit dan kreatif ni.bolehlah buat biz kan

Puteri Afiqah said...

menariknya :)

nida zin said...

kreatif :)

NinaAz said...

cantik!!! pandai u gabung jadi shawl tuuu :)

Cikgu Kacamata said...

Betul2 kreatif ni...Keep it up :)

CK

siti ZAHARA said...

Pandainya buat sendiri..time kcih atas tip ni..bleh cuba ni..=D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain