Followers Tersayang

Duit Syiling Lama

Assalamualaikum.
Hii.
Tadi adik saya tunjukkan duit syiling satu sen,katanya jumpa masa tengah bersihkan sampah.Mula-mula tengok macam tak percaya duit betul sebab macam duit mainan dengan bentuk segi empat..sah lah tak tahu sejarah hehe.selama ni duit syiling kan bentuk bulat.Then search google..wah memang sah lah duit betul..Bertuah jumpa duit lama,kemain gembira lagi dia..agaknya kalau jual ada yang nak beli tak?Issh..manalah dia nak jual..nak simpan buat koleksi katanya. 
Duit syiling 1 sen baru
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Inilah duit tu King George VI
Syling 1 sen keluaran 1945
Kalau duit syiling sekarang berbentuk macam ni,ada kebaikannya juga sebab kalau terjatuh tak bergolek jauh.Pasti ada di antara korang yang suka kumpul koleksi duit syiling lama kan :).
Terima kasih sudi baca ^_^
Assalamualaikum.

11 comments:

heirizalieyana said...

wah,,unik, , ,simpan duit syiling lama...

Nabilaa Izzati ✔ said...

Dah boleh jadi barang sejarah ! simpan jangan tak simpan !

anyway ,, jom join . ada 32 hadiah !
http://nabilaizzati17.blogspot.com/2013/05/mini-giveaway-by-nabila_18.html

Tarikh Tamat :- 25 MEI 2013 (6 hari je lagi)

siti suraya said...

Kalau jual ni mesti laku. Hehe

Mizz Aiza said...

akak suka kumpul syiling 5sen.. dah lama sikit, masuk dalam bank..

Normi Nieza said...

dulu ada gak simpan..tp entah mana hilang tak thulah..huhu

Acik Riotaro said...

cm tu yea syiling lama 1 sen
simpan wat kenangan..

fiza nss said...

sy pun ade simpan duit syiling seringgit...nnti boleh tunjuk kat anak cucu..hehehe

Mia Liana said...

bagus simpan duit lama ni..

S.K.A said...

ayah sy suka simpan duit lama..katanya nk jual kat muzium 1hr nati he3...brang2 antik ni tggi nilainya..try la jual kat e-bay hi3

adzairdawati makdara said...

Assalammualaikum.. wahhh duit lama ni mmg very rare.. blh simpan dan tunjukkan pada anak anak satu masa nnt hehe

dilaella Ella said...

@heirizalieyana >unikkan syiling lama ^_^

@Nabilaa Izzati ✔ >mesti simpan hehe ^_^

@siti suraya >betul tu,tapi lebih baik simpan kan ^_^

@Mizz Aiza >wah hobi yg menarik tu kak ^_^

@Normi Nieza >wah,Normi pun ada,tp sayang kan dah hilang..

@Acik Riotaro >a'aa,saya pun first time tgk syiling lama ni ^_^

@fiza nss >saya takda duit seringgit,dulu ada tapi dah hilang..

@Mia Liana >betul tu kak,^_^

@S.K.A >Mesti mahal tu kan kalau jual nanti.tp saya sayang nak
jual..

@adzairdawati makdara >Walaikumsalam,betul tu hehe..^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain