Followers Tersayang

DIY Cantikkan tudung lama

Assalamualaikum.
Kali ni saya nak kongsikan cara mudah nak cantikkan semula tudung bawal lama, daripada biarkan terjeruk dalam almari baik buat sesuatu supaya boleh dipakai semula..tak payah nak beli baru, jimat kan.Okey jom mulakan..
Dah lama tak pakai tudung ni, banyak batu dia yang tinggal separuh dan tercabut. Kalau pakai pun dah tak cantik..sudahnya simpan dalam almari je. Jom cantikkan si tudung bawal..
Ini merupakan benda utama dalam projek DIY kali ni iaitu bunga ros kain.. Sebelum ni saya ada tunjukkan cara buat bunga ros kain, tapi tak berapa cantik..Cari kat youtube jumpa video ni, dia buat cantik..Jom tengok..
Cantikkan..
Sebelum itu buka semua batu yang ada ditudung. Lepas tu jahit bunga ros kain memenuhi sekeliling tudung, warna bunga ikut kesukaan masing-masing :)
Dah siap pun senang je kan, cuma perlu kerajinan sikit nak membuat bunga tu. Rasanya tudung macam ni pun ada dijual juga..tapi tak pasti pula harga. Yeay! dah boleh guna semula tudung lama yang dah berwajah baru ni. 
Selamat mencuba..^_^

21 comments:

Normi Nieza said...

kreatif..:)

Liza Izara Fazriel Fahmi said...

ok memang sangat cantik!!! yg bunga2 tu awak beli ke buat sendiri?

@juera said...

cntik la..kreatif :)

Che Siti Maryam said...

wah!!cantik la.....

NF said...

save cost. cantik ! :)

Nadya Dyana said...

cantiknya. pandai dila buat :)

azizah :) said...

woww cantiknya yunk! kreatif betul :)

Buttercakemama said...

idea menarik :)

shu said...

cantikla bunga ros kain tu Dila..lembut je wrna :)

Cahaya said...

jenguk Dila ;)

Nao Mei said...

Bila lagi nak buatkan satu kuntum bunga untuk cik akak tu...tertunggu je nie...hihi

ima salsuzaima said...

wah3x,,ni org2 rajin dan kreatif je bleh buat.kalau mcm ima, memang berhabuklah tudung tu nak d guna smula.bukan apa.tgn jnis keras.buat apa pn x menjadi.hahaha :p

liana sulaiman said...

cantik

ZazaMyMoon said...

Nice & creative :)
nway thx for blog kita.. kita follow blk sini #707

Syaz Wani said...

oh my God cantiknya!!!!!
thanks for the idea.
boleh apply ni. ^^

SecretOfShaila said...

kreatifnya awk...tantik..^^

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

bagus betul idea ni dila.. thanks berkongsi.. boleh mencuba lepas ni.. :D

mirza syazwina said...

tengok diy ni baru taw boleh buat macamnie,tak jadi nak buang tudung lama ^_^.

chicken_floss said...

creativenya..:)

Lin Azlina said...

dalam usaha nk kreatifkan diri mengahsilkan tudung bawal yang cantik

Anne Nurain said...

cantik!
macam mo try pulak nanti.. hihi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain