Followers Tersayang

Akibat tidur petang

Assalamualaikum.
Memang seronok tidur petang kan, tambah-tambah lagi kalau tengah hujan.. Tapi ramai yang cakap tidur petang ni tak baik terutama tidur lepas waktu asar. Nak cerita satu kisah lucu yang berlaku kelmarin.. 
gambar google
Alkisahnya adik saya ( Suzilah) tidur waktu petang lepas balik dari sekolah..agaknya penat sangat kot kasihan.. tak pasti pula jam berapa dia mula tidur yang pasti bangun lepas asar lebih kurang jam 4.30 petang. Bangun tidur saja terus adik saya ke dapur dengan muka yang resah dan gelabah.. Kebetulan waktu tu saya dan adik ( Kila) ada di dapur.
Suzilah : Kila hari ni hari apa?
Saya dan Kila berpandangan kehairanan.
Kila : Hari khamis. Kenapa??
Suzilah : Ha!! saya ingatkan hari sabtu..kita tidak pergi sekolah habislah..( dengan muka yang nak nangis)
Saya dah agak dah ni mesti pasal tidur petang..Sebab pernah terjadi kat saya waktu masih sekolah dulu hihi. Saya dan Kila terpaksa tahan ketawa..nanti Suzilah marah pula.
Suzilah : Kak kasi tahu yang betul-betul hari apa hari ni..
Saya : Hari khamis lah, kau terlambat pergi sekolah..Bas dah jalan. 
Saya dan Kila ketawa terbahak-bahak. 
gambar google
Tetiba adik menepuk dahi sambil tersenyum malu. Mungkin adik dah sedar lepas tengok jam. hehe..Pernah tak hal sebegini jadi kat korang? Ada betulnya kata cikgu sains saya dulu bahawa tidur lepas asar ni tak baik dan boleh menyebabkan hilang ingatan sekejap..Wallahualam. ^_^


14 comments:

Niena Reen said...

pernah terjadi jugak dekat sy. bangun2 ingatkan subuh. pergi dapur tngok org semua tgh makan, peliknya kenapa family makan subuh2 ni.. telefon kwn ckp dgn kwn pulak 'hang tak pergi sekolah jugak ka hari ni'. last2 baru tersedar yang baru masuk maghrib. :)

Rieyn Anna said...

hahahaa..sama dgn kisah akak zaman sekolah dulu..tido ptg punye pasal..bgun2 terus kelam kabut ingatkan da lambat nak ke sekolah..rupe2 nya bila sdar dr mamai..laa da nak masuk waktu berbuke rupenye..dala ms tu tertido dgn baju sekolah x tanggal lagi..ekekeke~

mirza syazwina said...

pernah3,memang lawak bila pikir balik.hehee

chicken_floss said...

kalau tido 40 hari berturut memang akn jadi gile..tp itu semua dgn kuasa Allah..tp mmg lah kalau tdo petang mmg selalu jadi pening x pun mamai..hehe

Lieya Von Jay said...

pernah la jugak kdg2 kalo tdo ptg bangun ingat dh pagi.. tapi memang betol pon tido petang tak elok di amal kan sebab leh buat lembap otak ^_^

Farah said...

pernah juga jadi gini mase sekolah dulu..bangun2 terus kelam kabut konon nak bersiap nak gi sekolah di senja hari :)

siti zahara said...

hehehe..pernah jadi jugk akibat tido lepas asar ni.."bagun ingat tengah mlm dah..napelah depa tak blik2 lgi..ingat jadi apa2..menangis sungguh2..tengok2 jam baru kul berapa"..patutlah tak bleh tido lepas asar hehehe

puteri airyn said...

Penah.. Kak Erin tidur sampai pukul 7.. bila bangun ingat 7 pagi..rupanya 7 malam... adoilah..

Akmal Halim said...

perkara ni pun selalu jd kat sy kalau tidur petang..bangun2 tidur je rase macam dh hari lain..padahal masih hari yg sama lagi :P

Cik Itah@RRP said...

itulah la yang tak baiknya bila tidur petang...

SecretOfShaila said...

shaila pun sama sahaja...mcm mamai..^^

Sally Samsaiman said...

tido ptg mmg x elok...sally tdo kalau penat dgt je...sbb kalao tdo ptg, malam jd burung hantu la xbole tdo :P

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

hehe.. pernah juga dulu terjadi kat akak.. bangun dah pukul 7 malam.. ingat ke dah pukul 7pagi.. tak elok tidur petang selalu..

ayut said...

pernah jd jgk dulu2x...mmg masalah klu tido ptg2x ni..tu ada yg ckp tido ptg blh gila....mmg ada efek ye pon kan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain