Followers Tersayang

Kasih sayang kucing pada anaknya..

Assalamualaikum.
Cerita pasal kucing pula hehe..Tersentuh hati bila melihat cara 3 ekor kucing ni berkongsi kasih sayang. Ibu kucing bergilir-gilir menjaga dan menyusukan seekor anak kucing (piying). Ibu piying yang sebenar disebelah kanan, manakala kucing hitam putih (kiki) tu adik pada mama piying yang baru kematian anak. Mungkin naluri keibuan masih menebal sebab tu kiki biarkan sahaja bila piying menyusu dan menganggapnya seperti anak sendiri. Beruntung piying kan ada dua ibu yang sayangkan dia hehe..
Piying ni memang nakal..pantang nampak benda bergerak mesti ditangkap dan gigit. Gembira bila tengok piying membesar dengan sihat..Alhamdulilah, ni semua berkat kasih sayang dua ibu kucing tu ^_^.
google
Rasa terkilan sangat bila baca berita tentang kes dera anak, buang anak, bunuh anak..hissh! geram sangat. Anak tu kan satu anugerah dan amanah yang Allah kurniakan..tapi masih ada yang tak menghargai malah mensia-siakan..Haiwan pun tahu sayangkan anaknya..tapi segelintir manusia yang ada akal fikiran waras dan tak berperikemanusiaan, suka-suka hati je buang anak macam sampah. Nauzubillah min zalik..Sayangilah anak kita tak kiralah anak orang ke, atau anak kucing sekalipun kerana mereka pun punya perasaan juga..:')

21 comments:

Hidayah Suhailee said...

aloloolo! so cute

ANNA MARIANA said...

haiwan lebih pandai jaga anaknya :)

Sura Mohd said...

memang untung piying ada 2 ibu...naluri keibuaan kucing memang kuat..manusia pulak yg semakin menghilang naluri keibuan tu..tu yg sanggup buat macam2..

Khamsi Abdullah said...

Alhamdulillah...saya dikelilingi kawan dan saudara yang sangat suka kucing!

Cik Mun said...

kan..haiwan pun syg dgn anak die..xkan manusia xbole buat mcm tu??

Fizi Zaidi said...

alolo..tomel kucing dia..fizi pun dulu ada juga bela sekor..tapi hantar kat rumah sepupu..sebab x tahan dia asyik berak je..hehe

Nadya Dyana said...

Kucing pun sayang anak kenapa manusia tidak? Huhu teringat kes buang bayi. Sedih

Kathy Rbain said...

comel..

siti zahara said...

comelll...geram tngok aksi2 kucing ni...kat umah ni pun cam tu lah..=D

Azhafizah Md Nor said...

comelnye kucing..haiwan pun ada perasaan kan. :)

S.K.A said...

amboi nm kucing dia =) mmg unik la..bab kes buang bayi ni mmg mnyedihkn..bila dh sunyi dr berita ni, tup2 ada lg..sma2 la kita doa xde lg kes mcm ni..

akmaL said...

commeynyee la kucing nih :P

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

untung piying ada 2 ibu.. akak rasa sedih dan terkilan dengan sikap manusia yang kejam sampai sanggup bunuh anak kandung sendiri..

sha (chirp chirp) said...

comel jee. mmg best ada kucing. sha ade 2 ekor~ huhuhu. tulakan zaman skrg ni, haiwan pon tau syg anak, tapi si manusia yg ada akal tak syg ank. haish.

nita said...

Subahanallah, sungguh menakjubkan..!!
untungnye piying kan.. ^_^

Hafiza AizZawa said...

sbb tu org yg x sayang anknye, hati lebih buruk dr haiwan..harimau yg makan manusia pun sayang ank dye..

Cik Itah@RRP said...

kucing sayang sayang sangat dengan anakny tapi manusia ada yang sanggup mendera anak sehingga mati urm ..

mirza syazwina said...

untungnya ada dua orang ibu,makin gemuk la dia.suka menyusu :)

Qeela Aini said...

Comelnyeeeeee! geram tgk! hehe :)

Norhasniza Khalid said...

comel.. tapi, mama takut...

chicken_floss said...

Oh comelnya mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain