Followers Tersayang

Kek pop

Assalamualaikum.
Kek yang tak habis makan jangan dibuang, membazir..jom kita jadikan kek tu menjadi sesuatu yang comel dan sedap di makan. Budak-budak pasti suka kek pop ni sebab nampak comel je..
Jom mulakan..
Bahan-bahan yang diperlukan cuma kek, mentega/majerin dan hiasan kek contohnya coklat masakan, gula manik, coklat rice dan sebagainya.
* Hancurkan kek dan gaulkan bersama mentega sehingga sebati. Bentukkan bulat dan masukkan dalam peti sejuk 2 jam. Lepas tu salutkan coklat masakan dan hiaskan mengikut kreativiti masing-masing. Senang je kan..budak-budak pun boleh buat hehe.
Nyammm ..

Selamat mencuba.. ^_^
Selamat hari Malaysia..

19 comments:

Sally Samsaiman said...

hancurkan kek..? pastu campur butter..? butter tu cairkan tak..?

AyaZuki said...

sedapnyaa tengok kuih petang2 ni >.<

dilaella Ella said...

@Sally Samsaiman kita ramas-ramas kek tu supaya jadi macam serbuk, butter tu tak payah cairkan..:)

dilaella Ella said...

@AyaZuki :), bolehlah cuba buat nanti..senang je ^^

Lieya Von Jay said...

weeeee.. best nyer . comel dan colourful lak tu

mirza syazwina said...

cantik sangat,tak membazir :)

Norhasniza Khalid said...

wah..... sangat senang, boleh cuba ni..

S.K.A said...

comel je =) nmpak sedap..kanak2 pasti suka..nice sharing..

Murni Amir said...

lahai ! senang je ha ~ boleh la try nanti . . hehe :D

ZazaMyMoon said...

ok.. gud idea... thx ;)

Cik Itah@RRP said...

nice sharing...nanti sy try buat :)

SecretOfShaila said...

wahhh...sgt cumel kot..^^

Kathy Rbain said...

kreatif..

Cik JariManis said...

haha..igtkan apa tadi...kalau ada majlis2 kahwin bgus buat mcm ni utk candy buffet...hehe! :)

zeera lily said...

mcm tu ke?
ooooo... bagus gak.. x de la membazir.. comei gak dah buat pop2 ni..

Hafiza AizZawa said...

sng nyer nk buat yer..

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

kreatifnya dila.. sedap tu.. :D

ayut said...

ingt lolipop je ad..ni kek pop ok...tp bukan kpop.hihihi ^^

siti zahara said...

wah!! mvm senang dila..harus mencuba ni..budak2 ramai dlm umh ni..sukala depa..hehehe..ting qu..=D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain