Followers Tersayang

DIY Sarung Tangan Ketuhar

Assalamualaikum.
Hii. 
DIY kali ni adalah sarung tangan ketuhar.Teringat pula masa form 3 dulu,cikgu KH suruh jahit sarung tangan..tapi suruh mama kita yang buat sebab tak pandai guna mesin jahit lagi..kang terjahit tangan pula ish ish..
Okey berbalik pula pada cerita DIY kita,sebenarnya tak susah pun nak buat.Memandangkan sarung tangan di dapur dah koyak maka timbullah idea dan kerajinan nak berDIY ni..jimat lah juga sikit hehe..Jom mulakan..
 Bahan-bahan yang diperlukan..
Sebelum memulakan proses jahitan,susun kain dengan span seperti gambar di atas,lepas tu penitikan supaya kain tak lari.saya buat dua pasang sarung tangan jadi dapat 4 keping.
Lukis garisan seperti di atas,terpulang nak buat corak macam mana pun zig zag ke bulat-buat pun boleh.Lepas siap lukis barulah jahit.
Ambil dua keping span yang telah kita jahit tadi tekapkan pola tangan korang. dan lukis..pola tu buat saiz besar sikit dari tangan,takut tak muat nanti...penitikan kemudian jahit ikut garisan tangan tu..akhir sekali jahit bias tape untuk lebih kemas.
.
.
.
.
.
.
.
.
 Tadaa dah siap..senang kan ^_^.Selamat mencuba..
Terima kasih sudi baca ^_^.
Assalamualaikum.

12 comments:

Mizz Aiza said...

memang menjadi la dila.. cantik warna pink tu..

dilaella Ella said...

terima kasih akak :)

Cik JariManis said...

heee trus timbul keinginan nak buat....tq for sharing dila...suka! :)

Nurul Ain said...

rajin nye la dila ni :)

Sally Samsaiman said...

comel gila kot..hahaha...kalo beli kat IKEA dah RM20 NI..

shu said...

rjin btul..nk rjin mcm Dila jgkla..jimat duit :)

mirza syazwina said...

cantiknya!macam jual kat kedai je comelnya^^.pink gituu

Nao Mei said...

Siap dah tu...pandainya adik buat..hihi

Hafiza AizZawa said...

mende2 diy nie klu menjadi mmg puas ati.. cantik...

Murni Amir said...

serious pandai la sis jahit :)

Nana Liena said...

untung pandai menjahit.. ^^ cantik..

zeera lily said...

pandai nya u buat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain