Followers Tersayang

DIY : Syria Chiffon

Assalamualaikum.
Kredit to: Raudhah shawl
Cantik kan syria yang model tu pakai, tak payah nak lilit sana sini.. Sarung kat kepala terus siap. Nak juga satu syria macam tu.. Teringin nak buat sendiri, tapi kain sifon tak ada pula.. baru teringat ada shawl halfmoon yang  jarang dipakai, saya ubah suai shawl tu menjadi tudung syria.
Tak susah pun nak buat syria ni, tengok gambar saja pun dah faham kan. Garisan biru tu korang kena jahit untuk cantumkan tudung. Nak cantik tambahkan manik pearl pada patch lace, dan terpulang korang nak jahit di mana patch lace tu, kat bahagian kepala pun boleh.. saya letak macam tudung Raudhah tu. Bahagian hujung tudung pula saya buat piping.. cara buat boleh tengok disini
Dah siap pun..yeay! dah ada syria sifon..walaupun tak secantik syria yang ada di pasaran. Selamat berDIY ^_^

35 comments:

Cik Nor said...

cantik..:)

Mizz Aiza said...

cantiknya.. kreatif betul dila.. :D

Cik Itah said...

ok ja..not bad :)

alia said...

kreatifnya. Cantik sgt. Nak jugak kak dila. Buatkan kita satu :'(

IMA SALSUZAIMA said...

betul2 kreatif ni org..haha.. :p

Unknown said...

pandainya..lepas ni boleh buat sendiri la..hehe xpayah susah-2 beli mahal-2

YUS said...

Kreatip btol awak ni! cantik lah!!!!

Anis Farhana said...

Argghhh, lawaaaaaa >.<

Unknown said...

mmg terbaek kalu boleh DIY,
x perlu susah2 nk cari fesyen tudung kalau dh pandai DIY.

Mirza Rohizat said...

serius cantik tak tipu!warna pink pulak tu..:D

Unknown said...

cantik jadinya.. hehe.. aku punya diy veil belum siap2 lg sbb xda mesin jahit tepi.. mo hntr p kdai lum ada masa lg.. hehe

Anonymous said...

Cantik ;)

Busyra Takiyudin said...

cantik.. :)

Unknown said...

senang dan menjimatkan >.<

DILA ELLA said...
This comment has been removed by the author.
DILA ELLA said...

@Mizz Aiza (Dunia Kecil) thanks kak :)

DILA ELLA said...

@Cik Itah@RRP thanks hehe

DILA ELLA said...

@Cik Arnab thanks, percubaan ja ni dik..tak cantik pun hehe

DILA ELLA said...

@Anne Nurainwah pandai buat veil, saya pun takda mesin jahit tepi..kalau ada senang nak buat kerja kan :)

Azhafizah MN said...

cantik! rajinnye DIY :)

DILA ELLA said...

@Normi Nieza thanks :)

DILA ELLA said...

@ima salsuzaima tak lah..thanks ima :)

DILA ELLA said...

@ika zulkefli buat sendiri lagi jimat kan..

DILA ELLA said...

@YUS thanks :)

DILA ELLA said...

@Anis Farhana try lah buat nanti :)

DILA ELLA said...

@Shark Kay betul tu, DIY jimat duit sikit hehe

DILA ELLA said...

@mirza syazwina nanti bolehlah cuba buat :)

Montana said...

singgah sebentar

Fiza Aizzawa said...

pandainye buat sendiri.. cantik pulak tu..

Affy Afiqah said...

kreatif betul dila ni :)

Pykaa Pdott said...

Cantik la sis . Pndainye sis . :)

Sura Mohd said...

memang tabik spring la..kreatif dan cantik!

Aya Zuki - Master Coordinator Shaklee Shah Alam said...

cool!! nak buat juakkk >__<

Anonymous said...

kreatifnyer sis ni..

ayuzan said...

tertarikkk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain