Followers Tersayang

DIY : Syria Chiffon

Assalamualaikum.
Kredit to: Raudhah shawl
Cantik kan syria yang model tu pakai, tak payah nak lilit sana sini.. Sarung kat kepala terus siap. Nak juga satu syria macam tu.. Teringin nak buat sendiri, tapi kain sifon tak ada pula.. baru teringat ada shawl halfmoon yang  jarang dipakai, saya ubah suai shawl tu menjadi tudung syria.
Tak susah pun nak buat syria ni, tengok gambar saja pun dah faham kan. Garisan biru tu korang kena jahit untuk cantumkan tudung. Nak cantik tambahkan manik pearl pada patch lace, dan terpulang korang nak jahit di mana patch lace tu, kat bahagian kepala pun boleh.. saya letak macam tudung Raudhah tu. Bahagian hujung tudung pula saya buat piping.. cara buat boleh tengok disini
Dah siap pun..yeay! dah ada syria sifon..walaupun tak secantik syria yang ada di pasaran. Selamat berDIY ^_^

35 comments:

Normi Nieza said...

cantik..:)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

cantiknya.. kreatif betul dila.. :D

Cik Itah@RRP said...

ok ja..not bad :)

Cik Arnab said...

kreatifnya. Cantik sgt. Nak jugak kak dila. Buatkan kita satu :'(

ima salsuzaima said...

betul2 kreatif ni org..haha.. :p

ika zulkefli said...

pandainya..lepas ni boleh buat sendiri la..hehe xpayah susah-2 beli mahal-2

YUS said...

Kreatip btol awak ni! cantik lah!!!!

Anis Farhana said...

Argghhh, lawaaaaaa >.<

Shark Kay said...

mmg terbaek kalu boleh DIY,
x perlu susah2 nk cari fesyen tudung kalau dh pandai DIY.

mirza syazwina said...

serius cantik tak tipu!warna pink pulak tu..:D

Anne Nurain said...

cantik jadinya.. hehe.. aku punya diy veil belum siap2 lg sbb xda mesin jahit tepi.. mo hntr p kdai lum ada masa lg.. hehe

W. Mastura said...

Cantik ;)

Busyra Bt Takiyudin said...

cantik.. :)

syuk shusuke said...

senang dan menjimatkan >.<

dilaella Ella said...
This comment has been removed by the author.
dilaella Ella said...

@Mizz Aiza (Dunia Kecil) thanks kak :)

dilaella Ella said...

@Cik Itah@RRP thanks hehe

dilaella Ella said...

@Cik Arnab thanks, percubaan ja ni dik..tak cantik pun hehe

dilaella Ella said...

@Anne Nurainwah pandai buat veil, saya pun takda mesin jahit tepi..kalau ada senang nak buat kerja kan :)

Azhafizah Md Nor said...

cantik! rajinnye DIY :)

dilaella Ella said...

@Normi Nieza thanks :)

dilaella Ella said...

@ima salsuzaima tak lah..thanks ima :)

dilaella Ella said...

@ika zulkefli buat sendiri lagi jimat kan..

dilaella Ella said...

@YUS thanks :)

dilaella Ella said...

@Anis Farhana try lah buat nanti :)

dilaella Ella said...

@Shark Kay betul tu, DIY jimat duit sikit hehe

dilaella Ella said...

@mirza syazwina nanti bolehlah cuba buat :)

Montana said...

singgah sebentar

Hafiza AizZawa said...

pandainye buat sendiri.. cantik pulak tu..

Affy Afiqah said...

kreatif betul dila ni :)

Pykaa Pdott said...

Cantik la sis . Pndainye sis . :)

Sura Mohd said...

memang tabik spring la..kreatif dan cantik!

Aya Zuki said...

cool!! nak buat juakkk >__<

Kathy R'bain said...

kreatifnyer sis ni..

Ayu Zan said...

tertarikkk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain