Followers Tersayang

Minyak angin

Assalamualaikum.
Sejak dari kelmarin perut ni asyik sakit saja, mungkin banyak angin kot. Bila kembung perut atau masuk angin mesti nak cari minyak angin kan..
Pasti semua kenal 2 jenis minyak angin ni kan? Jenama yang tetap femes dari dulu sehingga kini. Antara dua jenis minyak angin ni saya lebih suka minyak kayu putih berbanding cap kapak. Bila hidu bau minyak kayu putih ni rasa macam bau bayi, sebab ibu-ibu yang baru lepas bersalin mesti simpan sebotol minyak kayu putih ni untuk bermacam kegunaan. Dulu masa adik masih bayi, mama selalu campurkan sedikit minyak kayu putih bersama air mandian adik..mungkin tujuannya untuk menghangatkan badan bayi..saya suka bau bayi ^_^.
Teringat pula kisah minyak kapak ni, dulu masa sekolah rendah saya ada kawan yang sangat nakal, akibat kenakalannya itu dia dipulau oleh kawan-kawan yang lain.. Suatu hari kecoh mengenai kawan tu cuba bunuh diri dengan meminum minyak cap kapak, nasib baik tak apa-apa.
Sekarang ni macam-macam jenama minyak angin baru kan, ada satu minyak angin dari Indonesia yang saya suka iaitu aromateraphy health care, ada bermacam pilihan wangi, hari tu guna masa naik bas ke KK, tak ada rasa pun nak muntah.. saya memang tak tahan naik bas untuk perjalanan jauh, sebab cepat pening dan loya.. Saja cerita kosong malam ni hehe, korang pula suka minyak angin jenama apa? ^_^

8 comments:

ikhwan yusuff said...

minyak angin cap kapak

adrianna syaz said...

Vicks boleh dikira mnyak angin ke dila?vicks sya suka..hehe..mmg menyamankan.. :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

akak dari dulu serasi dengan minyak cap kapak tu..

mirza syazwina said...

kalau sakit kepala ke perut ke mesi cari minyak angin jugak..rasa selesa je :)

IbuNoey said...

hah..IbuNOey pun suka minyak kayu putih..tapi bukan jenama ni..ada yang botol warna hijau tu..tapi kat KL ni cam xde jer..

Cik Puan said...

Semalam cik sefamly pegi kundasang..memang poning sangat2...loya2 gila..seb baik dah makan ubat n ada bekalan minyak cap kapak...

Affy Afiqah said...

ika pula guna yang minyak baby tu..suka bau dia..best...

Hafiza AizZawa said...

minyak cap kapak Fiza tak boleh bau.. bila bau tak sakit kepala pun boleh jd sakit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright To Dila Ella | Designed By Kathy R'bain